HTML

Kreatív Megoldások

Gondolatébresztés, szemléletmódváltás, humor, gyakorlatiasság, inspiráció

Alkotó

Naptár

május 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31

Linkblog

2011.01.04. 21:04 KZiti

Az olvasás, mint örömforrás

Mikor vettél kezedbe utoljára könyvet csak azért, hogy örömet szerezz magadnak? Itt persze nem a tankönyvekre gondolok (tantárgytól függően azokra is emlékezhetünk pozitív élményként). Szerencsés vagyok, mert szüleim mindig is szívesen olvastak különféle témájú könyveket. Rengeteg könyvünk van (nyomon követhető éppen milyen témakör érdekelt minket az idő előrehaladtával) és majd ha nagyon-nagyon sok időm lesz, akár katalogizálhatnám is őket. (Korábbi fellángolásom hamar hamvába hullt.)

Alsós korom óta könyvtári tag vagyok és már pár éve egy kulturált könyvtárral is rendelkezik városunk. Kíváncsiságból meglesném, miként vezetik be a Könyvtárosok/Szülők most az ifjúságot a kölcsönzés rejtelmeibe. Én már nem emlékszem a konkrétumokra, de jól sikerült, mert azóta is szívesen járok vissza. Az oly sokszor emlegetett első benyomás….

Miért is jutott ez eszembe épp most? Karácsonykor könyveket kértem és leadtam a listát a Jézuskának, aki teljesítette is az interneten keresztül leadott rendelések útján. Szuper! Persze nem csak ezeket a könyveket olvastam, hanem pl. a könyvtárból kikölcsönzött vastag regényt (Thomas Gifford: Assassinók – ha vonz a rejtély, krimi és a történelem, akkor ajánlom), mert közeledett a kölcsönzési határidő lejárta. A szemem mindig többet kíván, mint amit 1 hónap alatt ki tudok olvasni. Nem meglepő módon több könyvbe is belefogok, s persze a saját példányokkal lassabban haladok, mivel nem lebeg a fejem felett a (meghosszabbított) határidő lejárta.

Iskolás koromban sok ifjúsági regényt olvastam, s van olyan, amit most is szívesen elolvasok újra és újra. Ilyen pl. László Endre: Szíriusz kapitány sci-fi sorozata, aminek szinte valamennyi kötete megvan. Ilyen emlékezetes élmény volt még számomra Nemere István: Műkincsrablók a kisbolygón és A kupolaváros titka című ifjúsági sci-fi regényeinek elolvasása. Sajnos a könyvtárban nem jártam sikerrel, nem volt kölcsönözhető példány. Új év – új remények. Rákerestem az interneten és meglepődve tapasztaltam, hogy újra kiadták 2008-ban mind a két regényt. Sőt! Azt is megtudtam, hogy ezen kívül még 4 folytatása is készült (amit anno annyira hiányoltam, de nem volt meg a könyvtárban). Szuper! Úgy gondolom, hogy könyvbe fektetni soha sem kidobott pénz.

Nagyon boldog vagyok, mert megérkezett a 6 regény három ropogós kötetben és kézbe vehetem őket.

Most már csak az nagy kérdés, hogy

a. most fogjak neki az olvasásnak (felvállalva azt, hogy nem tudom majd letenni az éjszaka – nem mintha reggelre eltűnnének a betűk a könyvből);

b. holnap reggel a földalattin töltött rövid idő alatt kezdjek hozzá?

Remélem, Te is olyan izgatott örömet érzel, amikor egy könyv kerül a kezedbe, mint én! Ez lehet régi olvasmány vagy új: valamennyi az élmények tárháza.

Tudd: Szerencsések vagyunk, hogy szeretünk olvasni! Örömforrás!

Szólj hozzá!

Címkék: inspiráció élmény


A bejegyzés trackback címe:

https://kreativmegoldasok.blog.hu/api/trackback/id/tr852561067

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása