HTML

Kreatív Megoldások

Gondolatébresztés, szemléletmódváltás, humor, gyakorlatiasság, inspiráció

Alkotó

27 28 29 30 31

Linkblog

2010.08.15. 14:06 KZiti

G naplója: Rodoszi sziget túra 4. (Petaloudes – a Pillangók-völgye)

Monolithos-t elhagyva kanyargós utakon haladtunk tovább északra (kezdtem tengeri beteg lenni…). Az út egyes falvakban olyan keskeny volt, maximum egy busz fért el rajta. Tanúi lehettünk annak, hogy mi történik, ha két busz találkozik egy ilyen szakaszon. Mi, autósok türelmesen kivártuk, amíg az egyik busz nagyon kicentizve a távolságokat, de végül sikeresen átfurakodott a szűkületen. Le a kalappal a sofőrök előtt. A nevezetességek kitáblázása nem volt tökéletes, így túl is mentünk a lehajtón, mert csak északi irányból volt látható a tábla. Végül sikeresen megérkeztünk a Pillangók-völgyébe (Belépő: 5 Euro). Szerencsére, már csökkent a hőség, mert így is totál kipurcantunk, amíg felgyalogoltunk a lépcsőkön a csúcsra. (Ja, a kondinkon van mit javítani …) A völgyben egy sebes vizű kis patak folyik, kis vízeséseken és tavakon keresztül. Egy rákot is sikerült megpillantanunk. A csíkos medvelepkék nem igen röpködtek és eleinte egyet sem sikerült látnunk, s főként a fák törzsén pihentek.

A sétaösvény felső kijárata a Moni Kalopetra kolostorig vezet, egy kis kapun át és az előtte vezető úton keresztül. A kolostor udvarán egy kis büfé is volt, ahol energiát pótoltunk kólával és ásványvízzel.   Miután erőt merítettünk, igyekeznünk kellett, mert 19 órakor zárt a völgy. Lefelé már könnyedebben haladtunk, bár olyan érzésem volt, hogy sose érünk a kocsihoz. Ezután megcéloztuk szállásunkat Afandou-ban. Így utólag, nem csoda, hogy reggel nem találtuk a Pillangók-völgyébe vezető utat a szárazföldön keresztül. Talán, ha egy útmutató táblát láttunk.

Kellemesen elfáradva, 20 óra előtt pár perccel estünk be a hotelbe, ahol leadtuk a cuki Cliót. Egy nap alatt is sikerült sok mindent közelről vagy távolról megnéznünk (Kallithea, Lindosz, Prasonisi, Monolithos, Petaloudes), s képet kapni a sziget szépségéről. Az biztos, hogy még minimum egy napot lehetett volna a többi látványosságra szánni. Ha minden igaz, így is kb. 270 km tettünk a kocsiba, s a térkép mellett az intuíciónkat használtuk a tájékozódáshoz. A főváros megtekintése,  már egy külön kaland volt.

Szólj hozzá!

Címkék: utazás napló élmény fotók

A bejegyzés trackback címe:

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.